Tekstil Mühendisliği Lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimTekstil Mühendisliği
Program DirektörüBölüm Başkanı: Prof.Dr. Pelin Gürkan ÜNAL, AKTS Koordinatörü: Prof. Dr. Fatma GÖKTEPE
Program TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiLisans
Kazanılan DereceBu bölüm, yüksek öğretimde Tekstil Mühendisliği alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Tekstil Mühendisliği alanında Lisans derecesine sahip olunur. 
Eğitim TürüTam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurumlarında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıTekstil Mühendisliği Bölümü, 1.Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini Tekstil Mühendisliği alanında kullanabilme ve bunları problem tanımlama, analiz etme ve sonuçları yorumlamada etkin olarak uygulayabilme niteliğine sahip, 2.Ekonomik, teknolojik ve çevresel kısıtlamaları dikkate alarak tekstil ürün, proses ve/veya sistemlerini tasarlayabilen ve uygulayabilen, 3.Mesleki ve kişisel açıdan sürekli gelişme gösterebilen, teknolojik olanakları kullanarak bilgiye ulaşabilen, etik değerler bilincine sahip ve bu doğrultuda sanayi kuruluşları, Ar-Ge ve/veya akademik kuruluşlarda başarılı bir kariyer hedefleyen, 4.Disiplinler arası çalışma yeteneğine ve iletişim becerisine sahip, ekip çalışmasına yatkın, toplum ve sanayi gereksinimleri doğrultusunda sorumluluk ve görev alabilen, Tekstil Mühendisi yetiştirmeyi amaçlamaktadır.Tekstil Mühendisliği Bölümünün eğitim planında, ilk dört yarıyılda temel fen ve mühendislik derslerinin yanı sıra mesleki bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlayan çeşitli mesleki dersler verilmektedir. Beşinci yarıyıldan itibaren programa, öğrencilerin meslekte ilgi duydukları alanda gelişebilmeleri için mesleki seçmeli dersler ilave edilmiştir. Yedinci yarıyıldan itibaren ise öğrencilerin pratik tecrübelerini arttırmak amacıyla Sektör Tümleşik Eğitim programı öğrencilerin kişisel gelişimleri için eklenmiştir. Öğrenciler 7. ve 8. yarıyılda ilgi duydukları alandaki öğretim üyesi danışmanlığında seçilen konu paralelinde haftanın 3 günü fabrikada diğer iki günü okulda olmak üzere eğitim alarak, ilgili projelerini iki ayrı dönem bazında hazırlarlar. Ayrıca öğrenciler 4 yıllık Tekstil eğitim-öğretim hayatlarında birinci sınıftan itibaren üçüncü sınıfın yazına kadar üç adet staj yapmak zorundadırlar. 
Mezunların Mesleki ProfilleriTekstil alanında faaliyet gösteren özel kuruluşlarda üretim, planlama ve pazarlama bölümlerinde görev alabilmektedirler. Bununla birlikte kamu kuruluşlarında uzman mühendis olarak istihdam edilebilmektedirler. 
Bir Üst Dereceye GeçişLisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrenci final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

 

Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir. Bir dersten başarılı olmak için yarıyıl/yıl sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması zorunludur.

 

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan                Harfli Notu          Katsayı       Başarı Durumu

 

90-100               AA                     4,00                 Başarılı

 

80-89                 BA                     3,50                 Başarılı

 

70-79                 BB                     3,00                 Başarılı

 

65-69                 CB                     2,50                 Başarılı

 

60-64                 CC                     2,00                 Başarılı

 

50-59                 DD                     1,50                Başarısız

 

30-49                 FD                     1,00                Başarısız

 

0-29                    FF                     0,00                Başarısız

 

Genel not ortalamasına, tekrar edilen derslerden alınan en son not katılır. Bütün notlar öğrencinin not belgesine geçirilir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az CC olması gerekir. Ancak genel not ortalaması (GNO) CB (2,50) ve üzerinde olan öğrenciler DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 1,50 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir. Ödev ve uygulamaların önem kazandığı derslerde; bu çalışmaların ara sınav notunu hangi oranda etkileyeceği, ders niteliğindeki laboratuvar ve proje derslerinde yarıyıl veya yıl içi başarı notunun nasıl belirleneceği ve başarı notuna etki oranı ilgili kurul tarafından belirlenerek ilan edilir. Tek ders ve ek sınavların sonuçları, başarı notu olarak kabul edilir ve değerlendirilir.

 

Not belgesinde, ayrıca aşağıda tanımlanan harf notları da kullanılır:

 

1) DZ (devamsız) notu; ders kaydı yaptırılan, ancak devam koşulu yerine getirilemeyen kredili dersler için verilir ve FF notu olarak değerlendirilerek ortalamalara katılır.

 

2) BL (başarılı) notu; ortalamaya katılmayan ve kredisiz derslerden başarılı öğrencilere verilir.

 

3) BZ (başarısız) notu; ortalamaya katılmayan ve kredisiz derslerden başarısız veya devamsız öğrencilere verilir.

 

4) MF (muaf) notu; yeterlik ve muafiyet sınavları sonucunda başarılı bulunan öğrencilere verilir. Ortalamalara katılmaz.

 

5) TR (transfer) notu; Üniversite dışından nakil yolu ile gelen veya ÖSYM sınavı ile Üniversiteye yeniden kaydolan öğrencilere daha önce almış oldukları ve denkliği kabul edilen dersler için verilir. Ortalamalara katılmaz.

 

TNKÜ ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ https://esas.nku.edu.tr/dosyalar/dokuman/93BCF214-F4D2-31DF-6392-9D90052DC75E.docx adresinde yer almaktadır.

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Laboratuvar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-A. Matematik, fen bilimleri ve Tekstil Mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, Tekstil mühendisliği alanına özgü karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2-B. Tekstil Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3-C. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4-D. Tekstil Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5-E. Tekstil Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6-F. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7-G. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8-H. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9-I. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10-J. Tekstil Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11-K. Tekstil Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Tekstil mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Müfredat

Tekstil Mühendisliği Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TMB103 Doğal Lifler 3 0 3
FZK107 Fizik I 3 1 5
KMY001 Genel Kimya 3 2 6
MAT131 Matematik I 4 0 5
TMB106 Tekstil Mühendisliğine Giriş 2 0 3
TBT005 Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı 2 1 3
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ109 Yabancı Dil I (İngilizce) 3 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
FZK108 Fizik II 3 1 5
MAT126 Matematik II 4 0 4
TMB121 Mühendislik Mekaniği 3 0 2
TMB138 Organik Kimya 3 0 3
ÇSTJ203 Staj I 0 0 1
TRS006 Teknik Resim 2 1 4
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ110 Yabancı Dil II (İngilizce) 3 0 3
TMB102 Yapay Lifler 3 0 4
Seçmeli SEÇMELİ(11)() 2
GST 001 Genel Sanat Tarihi 2 0 2
KRYP01 Kariyer Planlama 1 0 2
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
DFD007 Diferansiyel Denklemler 4 0 4
TMB211 Dokuma Hazırlık 2 0 4
TMB205 İplikçilik Esasları 2 0 4
TMB229 İstatistik ve Olasılık 3 0 3
TMB221 Mukavemet 3 0 4
TMB208 Tekstil Kimyası 2 1 5
TMB209 Tekstil Terbiyesinde Temel İşlemler   2 0 4
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
TMB204 Dokuma Teknolojisi I 3 0 4
TMB210 İplik Teknolojisi I 3 1 5
TMB227 Lineer Cebir 3 0 4
TMB224 Malzeme Bilimi 2 0 3
LMİ101 Mesleki İngilizce 2 0 3
TMB206 Örme Teknolojisi I 3 0 4
ÇSTJ301 Staj II 0 0 1
TMB226 Tekstil Ön Terbiyesi 2 1 4
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

3. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TMB315 Boyama Teknolojisi I 3 1 4
TMB323 Makine Elemanları 2 1 4
TMB319 Polimer Teknolojisi   2 0 3
TMB317 Tekstil Muayeneleri I 2 2 5
Seçmeli TM 3. SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERS BANKASI-1() 6
TMB345 İplik Teknolojisi II - A 2 1 3
TMB346 Örme Teknolojisi II - B 2 1 3
Seçmeli TM 3. SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERS BANKASI-2() 8
TMB349 Dokuma Teknolojisi II - A 3 1 4
TMB350 Konfeksiyon Teknolojisi - B 3 0 4
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TMB304 Dokusuz Yüzey Teknolojileri 2 0 3
TMB324 İşletme Yönetimi 3 0 3
ÇSTJ402 Staj III 0 2 3
TMB302 Tekstil Muayeneleri II 2 2 4
TMB322 Termodinamik ve Isı İletimi 3 0 4
Seçmeli (SEÇMELİ MD(24)) 2
TMSB382 Yöneylem Araştırması 2 0 2
Seçmeli TM 3. SINIF BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ DERS BANKASI -4() 8
TMB355 Bitim İşlemleri - B 2 1 4
TMB356 Boyama Teknolojisi II - A 2 1 4
Seçmeli TM 3. SINIF BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ DERS BANKASI-3() 3
TMB353 Verimlilik Ölçüm ve Analizi 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

4. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İSGL101 İş Sağlığı ve Güvenliği I 2 0 2
TMB413 Kontrol Sistemleri 2 0 4
TMB403 Kumaş Analiz ve Tasarımı 2 1 5
TMB405 Tekstilde Maliyet Hesapları 2 0 2
Seçmeli TM 4. SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ MESLEK VE TASARIM (MT I)() 2
TMSB412 Konfeksiyonda Organizasyon ve Planlama 2 0 4
TMSB415 Lif Takviyeli Kompozit Malzemeler 2 0 2
Seçmeli TM 4. SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ SOSYAL BİLİMLER DERSLERİ() 2
SBSB421 Mühendislik Etiği 2 0 2
SGS 003 Örgütsel İletişim 2 0 2
Seçmeli TM 4. SINIF GÜZ DÖNEMİ İME I-SEÇMELİ BANKASI() 8
TMSB461 İşletmede Mesleki Eğitim I-Konfeksiyon Teknolojisi 2 0 8
TMSB459 İşletmede Mesleki Eğitim I-Tekstil Teknolojisi 2 0 8
TMSB460 İşletmede Mesleki Eğitim I-Tekstil Terbiyesi 2 0 8
Seçmeli TM 4. SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ PROJE BANKASI() 5
TMSB464 Tekstil Mühendisliği Projesi-Konfeksiyon Teknolojisi 0 2 5
TMSB462 Tekstil Mühendisliği Projesi-Tekstil Teknolojisi 0 2 5
TMSB463 Tekstil Mühendisliği Projesi-Tekstil Terbiyesi 0 2 5
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TMB416 Bitirme Projesi 0 4 7
İSGL102 İş Sağlığı ve Güvenliği II 2 0 2
TMB412 Teknik ve Akıllı Tekstiller 2 0 4
TMB418 Tekstilde Tasarım 2 0 2
Seçmeli (SEÇMELİ MT II(26)) 2
TMSB452 Medikal Tekstiller 2 0 2
TMSB450 Tekstilde Kaplama ve Laminasyon TEknolojisi 2 0 2
Seçmeli (SEÇMELİ MT III(27)) 2
SBSB423 Tekstilde Tedarik Zinciri 2 0 2
Seçmeli TM 4. SINIF BAHAR DÖNEMİ İME II-SEÇMELİ BANKASI() 8
TMSB467 İşletmede Mesleki Eğitim II-Konfeksiyon Teknolojisi 3 0 8
TMSB465 İşletmede Mesleki Eğitim II-Tekstil Teknolojisi 3 0 8
TMSB466 İşletmede Mesleki Eğitim II-Tekstil Terbiyesi 3 0 8
Üniversite Seçmeli Genel/Üniversite Seçmeli Ders Havuzundan Toplam 3 AKTS Alabilir 3
UNİSEC-CMF 005 AB ve Türkiye´de Çevre Politikaları(Çorlu Müh. Fak.-Çevr.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-VEF 004 Apiterapi(Veteriner Fak.-Veteriner) 2 0 3
UNİSEC-İHF 009 Arapça´ya Giriş(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-CMF 010 Araştırma ve Raporlama Teknikleri(Çorlu Müh. Fak.-İnş.Müh.) 2 0 3
MİMS027 Araştırma Yöntemleri(Güz. San.,Tas. ve Mim. Fak.-Mimarlık) 3 0 3
UNİSEC-ZF 007 Bal Arısı Yetiştirme Teknikleri(Ziraat Fak.-Tar.Bytek.) 2 0 3
UNİSEC-SBF 003 Besin Hijyeni(S.B.F-Bes.Diy.) 2 0 3
UNİSEC-FEF 010 Bilim Tarihi(Fen - Edebiyat Fak.-Fizik) 2 0 3
UNİSEC-ZF 008 Bitki Gen Kaynakları(Ziraat Fak.-Tar.Bytek.) 2 0 3
ÇEKO405 Çalışan Sağlığı ve Güvenliği(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Çal.Eko.End.İlş) 3 0 5
UNİSEC-DİS 001 Diş Çürüğü Epidemiyolojisi ve Çürük Önleyici Yaklaşımlar(Spor Bil.Fak.-) 2 0 3
UNİSEC-DİS 002 Diş ve Diş Eti Sağlığı İçin Koruyucu Uygulamalar(Spor Bil.Fak.-) 2 0 3
UNİSEC-ZF 012 Doğada Yaşam ve Hayatta Kalma(Ziraat Fak.-Top.Bil.Bit.Bes.) 2 0 3
UNİSEC-GSF 009 Doğa Koruma Politikaları(Güz. San.,Tas. ve Mim. Fak.-Pey.Mim.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 007 Ekolojik İktisat(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-İkt) 2 0 3
UNİSEC-FEF 022 Etnobotanik Araştırmaları(Fen - Edebiyat Fak.-Coğrafya) 2 0 3
UNİSEC-ZF 005 Fonksiyonel Gıdalar (Ziraat Fak.-Gıd.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 006 Girişimcilik(Ziraat Fak.-Tar.Ek.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 006 Girişimcilik(Ziraat Fak.-Tar.Ek.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 009 Girişimcilik(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-İşlt.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 001 Güncel İnanç Problemleri(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-ZF 014 Hobi Amaçlı Kanatlı Üretimi(Ziraat Fak.-Zootek.) 2 0 3
UNİSEC-CMF 004 İklim Bilgisi(Çorlu Müh. Fak.-Çevr.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 010 İleri Seviye Osmanlı Türkçesi(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-VEF 005 Medikal Fotoğrafçılık(Veteriner Fak.-Veteriner) 2 0 3
UNİSEC-ZF 013 Organik Hayvansal Üretim(Ziraat Fak.-Zootek.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 009 Organik Tarım(Ziraat Fak.-Tar.Bitk.) 2 0 3
UNİSEC-CMF 009 Rekabet Yönetimi(Çorlu Müh. Fak.-End.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 014 Siyaset Sosyolojisi(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Si.Bi.Ka.Yön.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 008 Siyer-i Nebi(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-SPF 002 Spor ve Turizm(Spor Bil.Fak.-) 2 0 3
UNİSEC-CMF 006 Sürdürülebilirlik ve Yaşam Döngüsü Analizi(Çorlu Müh. Fak.-Çevr.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-SBF 006 Teknoloji Bağımlılığı(S.B.F-Hemşirelik) 2 0 3
UNİSEC-FEF 006 Temel Arkeoloji Bilgisi(Fen - Edebiyat Fak.-arkeo) 2 0 3
UNİSEC302 Temel Japonca(Fen - Edebiyat Fak.-Fra.Dil.Ed.) 4 0 4
UNİSEC-FEF 004 Temel Japonca(Fen - Edebiyat Fak.-Alm.Dil.Ed.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 010 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler(Ziraat Fak.-Tar.Bitk.) 2 0 3
UNİSEC-DİS 003 Toplumda Ağız ve Diş Sağlığı Yönetimi(Spor Bil.Fak.-) 2 0 3
UNİSEC-HF 002 Tüketicinin Hakları ve Korunması(Hukuk Fakültesi-Hukuk) 2 0 3
UNİSEC-TMDK 001 Türk Müziği I(Türk Müziği Devlet Kons.-Çalgı Eğitimi) 2 0 3
MLYB701 Türk Vergi Sistemi I (İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Maliye) 3 0 5
UNİSEC-İBF 004 Veri Bilimine Giriş(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Maliye) 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60